Poznám veľa ľudí, ktorý tvrdia, že nemajú voľný čas. Že majú veľa práce a povinností a nič iné čas nemajú. Veľakrát sa však stane, že keď sa pozriem bližšie, zistím, že by mali hromadu voľného času, ale premrhajú ho ani nevedia ako a potom doháňajú všetko na poslednú chvíľu. Čiže naozaj majú niekedy tých povinností viac než sa dá dlhodobo zvládnuť.
Môžeme si to ukázať na príklade môjho kamaráta Ľuba, ktorý ma poprosil, aby som mu pomohol s organizáciou času. Súhlasil som a pustili sme sa do projektu. Celý týždeň som s ním strávil úplne celé dni. Pozoroval som, analyzoval som a tu je výsledok.
Prvý večer sme si urobili plán extra vecí, ktorý by chcel stihnúť na celý týždeň a plán nevyhnutných povinností. Extra tým myslím, tie, ktoré príliš nevadí, ak sa v ten daný týždeň nestihnú.
Medzi extra patrilo napríklad zastaviť sa v obchode a prichystať pomaly veci na maľovanie bytu, ktoré plánujú budúci víkend. Kúpiť nový kompresor a ďalšie doplnky k autu, ísť na večeru k svokrovcom a povysávať auto. Boli to veci, ktoré sa ešte dajú odložiť. Veci, ktorým sa nič nestane, ak sa nestanú v ten týždeň.
Potom bol ďalší zoznam neodkladných povinností. A plus všetky veci, ktoré by si Ľubo prial cez týždeň stihnúť či zažiť.
Musím priznať, že pozorovanie Ľuba bolo skutočne katastrofické. Išiel na to úplne opačne, nelogicky a chaoticky. Prvé veci splnil tie, ktoré vôbec neboli potrebné v ten týždeň a na to, čo musel v ten týždeň stihnúť mu už neostal čas a na konci bol so sebou sklamaný.
Ďalšia vec boli úplne zbytočne minuté minúty neaktívnym relaxom z vyčerpania na facebooku, instragrame a ďalších sociálnych sieťach.
Tiež veľakrát veci ešte viac komplikoval a už vôbec ich nezjednodušoval. Tento týždeň bol skúšobný, mojou úlohou je priniesť z neho nejaké závery a rady, ako to robiť inak.